Kan man rensa kroppen med rätt mat?

Hej hej🌞
Så kul när jag får massa frågor, de triggar mig!
En av frågorna jag fått är om jag har detoxat.
Svar på det. Endast vid magsjuka!!!
Men i min värld så tror jag absolut att det är jättebra för kroppen. Om man inte lider av ätstörningar är gravid eller sjuk.
Däremot har jag gjort nåt som min kropp, framförallt tarmen gillade. Bra tarmflora= bra immunsystem!
Jag har käkat paleokost för autoimmunasjukdommar, de vill jag säga var toppen för kroppen.
Kan lova det rensade hårt i kroppen, men så här efteråt så känns det toppen.
Tror stenhårt på stenålderskost.
Tror dock också att för hälsans skull ska man inte slaviskt följa nån strikt "diet"
Kanske för en period i livet ur hälsosynpunkt.
En bra kost i grunden så kan man allt äta vad man vill ibland🌞
 

Kommentarer:

1 Iza:

Jag testade att äta "stenålderskost" för ungefär ett år sedan för att testa något extra utöver min bromsmedicin mot MS. Jag mådde jättebra den perioden men sen föll jag tillbaka till den vanliga kosten. Det bara blev så. Men absolut, jag tror också på den! :)

Svar: Även fast man mår bra av det,så blir de lätt att man hamnar i samma spår igen.Själv har jag ett litet sockerneroende i grunden, så äter inget med onaturligt socker i😍
halsoann.blogg.se

Kommentera här: