Tankar och tacksamhet

Tankens kraft är väldigt kraftfull!?
Tankarna blir vår verklighet, väljer du att se på saker ur ett negativt perspektiv så klart man fastnar i negativa tankar!
Det är inte alltid lätt att vända dessa tankar. Men på riktigt så är det bara upp till en själv att välja sin egen verklighet.
 
Allt finns inom en själv, själv har jag nog inte insett det förrän nu. Att skylla ifrån sig på annat eller andra över hur ens liv är, är helt fel!
Nånstans där finns det nåt man själv måste ta itu med!?!
Livet är en balansgång, vi har ju fått livet för att vi ska njuta av det, skratta, göra sånt man blir glad av.
Som småbarnsmamma är det alldeles för lätt att man hamnar i ett ekorrhjul. Man tror man måste så mycket, men vad måste man igentligen?
Man måste inte göra allt som förväntas av andra.
Säger inte att jag går runt på små moln varje dag, men känner en tacksamhet för det jag har. Och det kommer man långt på.
Så varför inte starta dagen med att ta en stund att tänka på vad du har att vara tacksam över 🙏
Idag känner jag tacksamhet över att få sitta i min gungstol å dricka kaffe när barnen äter frukost. 
Å tacksamhet över att mannen i mitt liv står ut med mig😂😂
 
 
 

Kommentera här: